Socialt ansvar
Vi omsätter ordrarna till handling
Det gör en skillnad när verksamheter tar ansvar och även mindre verksamheter som vår har ett medansvar för bland annat miljön, mänskliga rättigheter och inte minst det lokalsamhälle vi är en del av.
Festtema som ägs och drivs av Funny Business International är inget undantag och därför har vi formulerat två konkreta policies som vi arbetar aktivt med i vår vardag. T.ex. har vi introducerat konkreta åtgärder för att ge tillbaka till lokalsamhället, vi har ersatt plastpåsar med återanvändbara tygpåsar och driver på för att säkerställa externa leverantörers arbetsförhållanden. Några kallar det Corporate Social Responsibility (CSR), men vi kallar det sunt förnuft och strävar efter att göra en skillnad genom att gå främst i ledet med konkret handling.
Festtema Miljöpolitik Festtema Kodex
Sponsringar och donationer
I allmänhet erbjuder vi inte ad-hoc-sponsringar eller donationer. Det beror på att det finns så många goda saker att vi inte kan lägga ansvaret på våra medarbetare att bedöma och värdera alla förfrågningar vi kontinuerligt mottar angående sponsringar och donationer. Istället har vi fastställt följande ”regler” för hur vi ger tillbaka till lokalsamhället.
Årets bidragsmottagare
Stöd till humanitärt arbete och NGO:er
- Varorna ska användas för att främja organisationens kärnfrågor
- Varorna ska levereras till organisationens officiella adress
- Varorna ska inte användas till återförsäljning.
Donation av dräkter
Festtema stöder Miljövänliga Förpackningar
MiljøvenligPakning (Miljövänlig Förpackning) är ett frivilligt initiativ för verksamheter som önskar att förpacka och frakta varor med hänsyn till miljön, och som önskar att sprida budskapet och kunskapen om hur emballaget påverkar jordens resurser.